NephroCare, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve mümkün olan en iyi hizmeti sunmak için bu web sitesinde çerezler kullanmaktadır. Web sitesini incelemeye devam ederek, çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz. Ayrıntılar için gizlilik politikamızı inceleyin.

Doğru Beslenme Alışkanlığı #1

Yeterli enerji aldığınızdan emin olun

Vücudumuz düzgün çalışmak için enerjiye gereksinim duyar. Yeterli enerji almazsak yoruluruz, motivasyon ve konsantrasyonumuzu kaybederiz ve enfeksiyonlara daha açık hale geliriz. Elbette, gereksinim duyduğumuz enerjiyi yediklerimizden alırız.

Diyaliz, vücudumun enerji gereksinimlerini değiştirir mi?

Aslında değiştirir. Diyaliz, enerji gerektiren bir işlemdir ve bu enerji, vücudunuzun gereksinim duyduğu düzenli enerji miktarına eklenir. Doktorunuz, daha ne kadar enerjiye gereksiniminiz olduğunu size söyleyecektir.

Benim için en iyi enerji kaynağı nedir?

Vücudunuz için en önemli enerji kaynağı karbonhidratlar olmalıdır. Karbonhidratların temel görevi vücudunuzda enerji depolamaktır. Şekerde bulunan karbonhidratlar gibi bazı karbonhidratlar hızla emilebilir. Daha karmaşık olan diğer karbonhidratların parçalanması uzun sürdüğünden, daha uzun bir süre boyunca enerji sağlarlar. Bunlar, makarna, pirinç ya da esmer ekmekte bulunur.

Peki ya yağlar?

Yağlar, dünyanın pek çok bölgesinde kötü bir enerji kaynağı olarak algılanır. Aslında en etkili olanıdır. Yağın başkaca önemli rolleri de vardır: Sağlıklı hücrelerin üretilmesine yardımcı olur ve vitaminlerin emilmesini sağlar. Sizin için en iyi ve kalp dostu yağ kaynakları süt ürünleri, yağlı balık ve sıvı yağlardır. Kilo almakta zorluk çekmeniz durumunda, yağ açısından zengin besinlerden uzak durmayın veya öğünlerinize biraz yağ eklemeyi deneyin.

Proteinler vücudum için ne kadar önemlidir?

Bir diğer enerji kaynağı proteinler olabilir. Hücrelerimizin çok önemli parçaları olduklarından, beslenmemizde hayati öneme sahiptirler. Proteinler et, balık, yumurta, süt ürünleri ve patateste bulunabilir.

Diyabet hastasıyım. Benim için özel öneriler var mı?

Diyabetinizden dolayı kan şekeri seviyelerinizi yönetmek için, karbonhidrat alımınızın sıkı biçimde kontrol edilmesi gereklidir. Karbonhidrat içeren tüm besinler (ekmek, tahıl, makarna, pirinç, nişastalı sebzeler, meyveler, meyve suları ve çoğu tatlılar dahil) kan şekeri seviyelerini yükseltir. İlaçlarınızın, tükettiğiniz toplam karbonhidrat miktarı ve hareketlilik durumunuza göre ayarlanması gerekir.

Çok sık açlık hissetmiyorum. Yapmam gereken bir şey var mı?

Çoğu diyaliz hastası iştah kaybına uğrar. Bundan dolayı, açlık hissetmeseniz bile, günde üç ana öğün, bunların arasında da iki ara öğün yediğinizden emin olun. Gerçekten enerjiye ihtiyacınız vardır.

İştahınızı artırmanın bazı basit yolları vardır. Örneğin tatlı tabağına az miktarda tarçın eklemek; nane ya da zencefil gibi, tarçın da doğal yollarla iştahı artırır. Biraz fiziksel hareketlilik de işe yarar. Kısa bir yürüyüşe çıkın veya evde bazı kolay egzersizler yapın. Bunlar, moralinizin yükselmesine de yardımcı olur ve iyi bir moral de iştahınızı artırır.

Eğer gün içinde uzun süre evden dışarıda olacaksam ne yapmalıyım?

Seyahat edecekseniz veya gün içinde evden uzun süreliğine dışarı çıkacaksanız, sizin için uygun olan bazı besinlerden oluşan yiyecek bir şeyler hazırladığınızdan emin olun. Yumurtalı ya da salamlı sandviç gibi yüksek enerjili atıştırmalıklar, günde üç ana öğününüze harika bir ilavedir. Ayrıca bu, diyalize girdiğiniz gün için de önerilir; diyalizin ilk saati sırasında atıştırmalık bir şeyler yiyebilirsiniz!

Unutmayın

  • Vücudunuz iyi çalışmak için yeterli enerjiye gereksinim duyar.
  • Günde 3 ana öğün ve 2 ara öğün
  • Fiziksel hareketlilik, enerji ihtiyacınızı artırır.
  • Kilo almanız gerekirse, diyetinize yağ yönünden daha zengin gıdalar ekleyin.
  • Aktif olun, yani biraz hareketli olmaya gayret edin, biraz temiz hava alın ve moralinizi yüksek tutun.

İlgili Konular

Sıvı alımı ve Tuz

Böbrekleriniz çalışmadığı için aldığınız sıvılar vücudunuzdan atılamaz.