NephroCare, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve mümkün olan en iyi hizmeti sunmak için bu web sitesinde çerezler kullanmaktadır. Web sitesini incelemeye devam ederek, çerezleri kullanmamıza izin vermiş olursunuz. Ayrıntılar için gizlilik politikamızı inceleyin.

Doğru Beslenme Alışkanlığı #3

Potasyum içeriğini düşürmek için yemeğinizi doğru yöntemle hazırlayın

Potasyum beslenmemizde gerekli bir unsurdur. Kas hareketlerinin sağlanmasında önemli bir rol oynar. Ancak ne kadar önemli olsa da, kanınızdaki yüksek potasyum düzeyi ciddi bir sorundur. Kalbin de bir kas olduğunu ve kanınızdaki fazla potasyumun sağlığınız açısından ciddi tehlikeler oluşturabileceğini unutmayın.

Anladım. Peki bu konuda neden dikkatli olmam gerekli?

Böbreğin işlevlerinden biri, kanınızda potasyum düzeyini ayarlamaktır. Fazlası, basitçe böbreklerden süzülüp atılır. Böbrekleriniz bu işlevi düzgün biçimde yerine getiremediğinde kanınızdaki potasyum düzeyi yükselir.

 Her ne kadar diyaliz, potasyumu etkili biçimde süzüp atsa da, diyaliz seanslarınız arasında potasyum vücudunuzda çabuk birikir. Bu yüzden, fazla potasyum tüketmemeye dikkat etmeniz gerekir.

Hangi yiyecekler potasyum içerir?

Potasyum düzeylerini düşük tutmanın en zor yanı, hemen hemen tüm canlı organizmalarda bulunmasıdır. Yani, tüm meyveler, sebzeler ve kabuklu kuruyemişler potasyum içerir. Elbette içeriklerinde farklılıklar vardır. Örneğin, makarna ve beyaz pirinçteki potasyum miktarı özellikle düşüktür. Ancak potasyumdan tamamen kaçamazsınız; burada püf noktası yemeklerinizi nasıl hazırladığınızdır.

Potasyum içeriğini düşürmek için yemekleri nasıl hazırlayabilirim?

Patates ve sebzeleri hazırlama alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekecektir; ancak bu kolaydır ve çabuk alışırsınız.

Sebzeleri önce dilimleyip, en az iki saat boyunca taze ılık suda bekletin. Ardından bu suyu dökün ve pişirirken tekrar suyu değiştirerek pişirin. Bu yolla büyük miktarda potasyum uzaklaştırılacaktır. Başka bir yemek ya da sos hazırlamak için de bu pişirme suyunu kullanmayın.

Taze meyveler ve kabuklu kuruyemişler hakkında ne diyeceksiniz?

Doktorunuzun veya diyetisyeninizin önerdiği miktarda meyve tüketebilirsiniz. Özellikle diyabet hastası iseniz, meyve tüketiminde çok daha dikkatli olmanız gerekir. Ancak lütfen muz, kuru kayısı ve kuru erik gibi potasyum oranı yüksek olan kuru meyvelerin tüketimini ciddi biçimde azaltmayı deneyin.

Fındık, fıstık, badem gibi kabuklu kuruyemişler, potasyum içeriği en yüksek yiyeceklerdendir. Bunların tüketiminde özellikle çok dikkatli olun ve mümkünse hiç tüketmemeye çalışın. Ayrıca bunlarla hazırlanan kek ve kurabiye gibi yiyecekleri de tüketirken potasyum içerdiklerini unutmayın.

Kanımdaki potasyum düzeyinin yüksek olduğunu nasıl anlarım?

Daha önce belirtildiği gibi, vücudunuzdaki fazla potasyum çok tehlikeli olabilir. Dilinizde ya da ağzınızda tuhaf bir karıncalanma hissi, bacaklarınızda karıncalanma ve halsizlik yüksek potasyum belirtileri olabilir. Bu durumda hemen hekiminiz ile iletişime geçiniz.

Unutmayın:

  • vücudunuzdaki yüksek potasyum düzeyleri tehlikelidir
  • küp küp dilimleme, suda bekletme ve pişirme yöntemiyle patates, sebze ve meyvelerin potasyum düzeyi düşürülebilir
  • kanınızda yüksek potasyum düzeylerinin belirtilerini fark ederseniz hemen bir doktora görünün immediately

İlgili Konular

Fosfor

Fosfor vücudumuz için önemlidir; güçlü dişler, kemikler ve tüm kas faaliyetleri için gereklidir...