Sahne arkası: Bir hemşirenin hayatından bir gün

Cegled NephroCare Merkezi başhemşiresi Agnes Szekeres

NephroCare merkezinde hastalar en azından kendi bakış açılarından bir hemodiyaliz seansında neler yapıldığını iyi bilir.

Peki, sabah ilk hasta gelmeden önce ve akşam son hastadan sonra sahne arkasında neler olur? Macaristan’ın Cegléd Şehri’ndeki NephroCare merkezinin başhemşiresi olan Agnes Szekeres’in gözünden merkezdeki hemşirelerin günlük rutinine bir bakalım.

5.00: Gün erkenden başlar

Hastalar gelmeden uzun bir süre önce klinik personelimiz günlük rutinlerine başlar. Sabah 5.00’te, yani günün ilk ışıklarında ilk personel üyeleri gelmeye başlar. Çoğumuz için bir fincan sıcak kahve güne iyi bir şekilde başlamamıza yardımcı olur. Bu, aynı zamanda önceki gün yaşananları kısaca konuşmak ve günlük programın üzerinden geçmek için de iyi bir fırsattır.

5.00 – 5.50: Hazırlık süresi

Sabah hastaları saat 6.00’da gelmeye başlar. Ekibimizin hastalar geldiğinde işlerin sorunsuz ilerlemesi amacıyla her şeyi doğru bir şekilde hazırlaması için çok kısa bir süresi vardır. Günlük yapılacaklar listemiz:

  • Suyu açın ve Merkezî Dağıtım Sistemini (CDS) çalıştırın
  • Suyun kalitesi ve sertliğini kontrol edin, klor testi yapın ve su saatini okuyun
  • Diyaliz sistemlerini açıp kontrol edin, ölçüm çubuğuyla artık dezenfektanı kontrol edin
  • Kan hatlarını ve diyaliz makinelerini ayarlayın ve hazırlayın. Tüm tedavi malzemelerini hazırlayın. Her hastanın heparinini hazırlayın.
  • Santral venöz kateteri veya arteriovenöz fistülü olan hastalar için bağlantı malzemelerini ayrı olarak hazırlayın.
  •  Yüzeyler ve kullanılan aletler için dezenfektan solüsyonlarını hazırlayın.

5.40 – 5.50: Doktorlar ve hastalar gelir

Bu noktadan sonra hastalarla ilgilenmeye başlarız. Diyaliz seansına geçmeden önce hastanın kilosunu ölçeriz ve fistül olan kolunu su ve sabunla yıkarız. Daha sonra kendisi için ayrılan diyaliz istasyonunu gösteririz.

6.00 – 10.30: Diyaliz gerçekleştirilir

Standart tedavimiz, 250 – 270 dakikalık post-dilüsyon online hemodiyafiltrasyon tedavisidir. Bu süre zarfında en önemli görevimiz hastaları takip etmek ve mümkün olan en sorunsuz tedaviyi sunmaktır.

Hemşirelerimiz her hastayla ilgilenmek ve bireysel gereksinimlerine göre onlara ilgi göstermek ve zaman ayırmak için çok çalışır. Zaman el verdiğinde, hemşireler tedavi seansının sonu için gerekli aletleri ve malzemeleri hazırlayarak sıradaki hasta grubunu karşılamaya hazır hale gelir.

Gün boyu süren yoğunluk

Personelimizin hastalarla işi bittiğinde yapması gereken başka günlük görevleri de vardır. Örneğin:

  • Verileri Avrupa Klinik Veri Tabanına (EuCliD) kaydetmek
  • Hastalarımızın ve nakil bekleme listesine eklenmeyi bekleyenlerin muayenelerini programlamak
  • Laboratuvar testlerini planlamak, kan almak ve test tüplerini hazırlamak; test sonuçlarını EuCliD’ye girmek
  • Günlük kalite kontrol ve çevreyi koruma evraklarını doldurmak
  • Diyet konsültasyonları yapmak, hastalarla görüşmek ve gerekirse psikolojik destek vermek
  • Yoğun bakım ünitesindeki hastaların tedavilerini organize etmek
  • Eritropoietini saklamak ve hazırlamak ve uygulanışını takip etmek

11.30: Sabah seansı sona erer

Sabah göz açıp kapayıncaya kadar geçer. İlk hasta grubumuzu uğurlarız. Bu sırada diyaliz sistemlerindeki kimyasal dezenfeksiyon süreci çoktan başlamış olur. Kısa bir süre içinde yüzey dezenfeksiyonuna başlarız. Daha sonra tehlikeli atıkları işler, gönderir ve saklarız. Son olarak tedavi odasını temizlik personeline devrederiz.

11.30 – 12.15: Öğle arası ve programlama

Yeni hastalarla her şeye baştan başlamadan önce hemşirelerimiz hak ettikleri bir fincan kahvenin tadını çıkarmak için kısa bir ara daha verir. Bu süre ayrıca hastanın programını yapmak ve haftalık hasta naklini ayarlamak için de kullanılır. Tüm bu işlemler her gün değişiklik gösterebilir. Birçok diyaliz hastası hâlâ çalıştığı için genellikle diyaliz programını hastaların iş saatlerine göre ayarlarız. Bu zor bir iş olsa da her zaman bir çözüm yolu buluruz. Tatilde diyaliz istekleri geldiğinde bunları işleme koyar ve diğer diyaliz merkezleriyle sürekli irtibat halinde oluruz.

En yüksek kaliteyi sunmak

Eğitimlere ve e-öğrenme kurslarına düzenli olarak katılarak görevlerimizi olası en yüksek beceri seviyesiyle icra edebilir ve en son hemşirelik bakım standartlarına uyabiliriz. Hastalarımıza sunduğumuz tedavi kalitesi Fresenius Medical Care ülke başhemşiresi ve düzenleme makamları tarafından gerçekleştirilen denetimlerle düzenli olarak takip edilir. Amacımız her zaman herkesi memnun etmektir.

Daha büyük bir ekibin parçası olmak

Hastaların gözünden sadece merkezdeki personelimiz diyaliz tedavisi uyguluyor gibi görünebilir. Ancak bunun gerçekle uzaktan yakından alakası yoktur. Yöneticimiz, teknik bakım başkanımız, teknisyenlerimiz ve BT personelimiz olmadan merkezimiz hizmet veremez. Tedavi aletleri, malzemeleri ve konsantre maddeler sipariş edilmeli ve doğru saklanmalıdır. Makineler ve bina bakımdan geçirilmeli ve gerekirse onarılmalıdır. BT sistemimiz verileri doğru ve hızlı bir şekilde girmemizi sağlar.

Gece saat 10’a kadar hizmet veririz ve günün sonunda ertesi gün için hazırlanmaya başlarız. Tüm bu süreçte ekip çalışması bizi birbirimize bağlayan şeydir ve hastalarımıza üstün kaliteli bir tedavi sunmamızı sağlar.